REGULAMIN SPRZEDAŻY KURSÓW JĘZYKA ANGIELSKIEGO W SKLEPIE INTERNETOWYM CENTRUM SZKOLEŃ DIRECTME SP. Z O.O.
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży usług szkoleniowych (kursów języka angielskiego) oferowanych przez Centrum Szkoleń DirectMe Sp. z o.o., z siedzibą w Częstochowie przy ul. Focha 42a/36, 42-217 Częstochowa, wpisaną do KRS pod numerem 0001186600, NIP: 5732964711, zwaną dalej Firmą lub CS DirectMe.
2. Kontakt z Firmą możliwy jest poprzez:
- adres e-mail: kontakt@tarkowski.edu.pl
- formularz kontaktowy na stronie: https://tarkowski.edu.pl/kontakt
- telefon: 510 613 844
3. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej https://tarkowski.edu.pl/regulamin-sklepu w sposób umożliwiający jego utrwalenie i odtwarzanie przez Kupującego.
4. Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem przed dokonaniem zakupu. Dokonanie zakupu w sklepie oznacza akceptację jego postanowień.
5. Regulamin ma zastosowanie do umów zawieranych na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§2. DEFINICJE
1. Kupujący / Uczestnik / Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu kursu językowego poprzez sklep internetowy.
2. Kurs – usługa szkoleniowa w zakresie nauki języka angielskiego, prowadzona metodą bezpośrednią, w formie indywidualnej, grupowej, stacjonarnej, hybrydowej lub online.
3. Formularz rejestracji – elektroniczny formularz udostępniony po dokonaniu zakupu, służący do wyboru terminów zajęć i ustalenia szczegółów organizacyjnych kursu.
4. Sklep – serwis internetowy umożliwiający zawieranie umów o świadczenie usług szkoleniowych, dostępny pod adresem https://tarkowski.edu.pl/shop.
5. Cennik – aktualne zestawienie cen kursów dostępne na stronie https://tarkowski.edu.pl/cennik.
§3. ZAWARCIE UMOWY
1. Zakup kursu w sklepie internetowym stanowi zawarcie umowy o świadczenie usług szkoleniowych między Kupującym a Firmą.
2. Potwierdzenie zakupu przesyłane jest automatycznie na adres e-mail podany podczas składania zamówienia i stanowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku.
3. Kupujący zobowiązany jest do wypełnienia formularza rejestracji kursu w ciągu 3 dni roboczych od daty zakupu.
4. W przypadku braku możliwości wypełnienia formularza z przyczyn technicznych (np. brak linka w wiadomości e-mail), Kupujący powinien niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od zakupu, skontaktować się z Firmą w celu uzyskania pomocy.
5. Brak wypełnienia formularza lub brak kontaktu w ww. terminie oznacza rezygnację z kursu z winy Kupującego. W takiej sytuacji Firma potrąca z wpłaty kwotę odpowiadającą rzeczywiście poniesionym kosztom obsługi transakcji (m.in. prowizje operatorów płatności, koszty administracyjne), nie większą jednak niż 15% wartości zamówienia, a pozostałą kwotę zwraca Kupującemu.
6. Ponowne wysłanie linka do formularza nie przedłuża terminu na jego wypełnienie.
7. Wypełnienie formularza i ustalenie terminów zajęć jest warunkiem rozpoczęcia realizacji kursu.
§4. ZASADY REALIZACJI KURSU
1. Kursy odbywają się w terminach uzgodnionych z Uczestnikiem poprzez formularz rejestracyjny lub wiadomość e-mail.
2. Kursy mogą odbywać się w trybie indywidualnym, grupowym, stacjonarnym, online lub hybrydowym – zgodnie z opisem wybranego produktu.
3. Kurs rozpoczyna się po uzgodnieniu terminów i trwa do wyczerpania liczby zajęć przewidzianych w danym wariancie kursu. Termin rozpoczęcia kursu ustalany jest indywidualnie po złożeniu zamówienia i może być uzależniony od dostępności lektorów.
4. Kupujący zobowiązany jest do zapewnienia warunków technicznych umożliwiających udział w zajęciach online, w tym:
- urządzenia z kamerą i mikrofonem,
- stabilnego łącza internetowego o prędkości min. 6 Mb/s,
- oprogramowania umożliwiającego połączenia wideo (np. Zoom, Teams).
5. W przypadku zajęć odbywających się po godz. 17:00, pierwszeństwo mają kursy grupowe. Firma zastrzega sobie prawo do przeniesienia, zawieszenia lub odwołania zajęć indywidualnych w tym czasie, jeśli braknie lektora do zajęć grupowych.
6. W przypadku braku możliwości realizacji kursu z powodu braku wolnych terminów, Firma zaproponuje alternatywne rozwiązania. Jeśli Kupujący nie zaakceptuje ich w ciągu 3 dni roboczych, środki zostaną zwrócone w terminie do 14 dni od powiadomienia, tą samą metodą płatności, jakiej użył Kupujący.
Jeśli Kupujący w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania propozycji alternatywnych terminów nie udzieli odpowiedzi, Firma uznaje umowę za niezawartą z winy Kupującego i potrąca z wpłaty koszty operacyjne, o których mowa w §3 ust. 5.
Jeśli Kupujący w tym samym czasie wyraźnie odmówi udziału w kursie z powodu braku wolnych terminów – środki zostają zwrócone w całości w ciągu 14 dni.
7. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc i charakter usług wymagających indywidualnego przydzielenia lektorów, Firma zastrzega sobie prawo rozpoczęcia kursu w terminie do 30 dni od zawarcia umowy, o ile Kupujący zostanie poinformowany o planowanym terminie przed rozpoczęciem nauki.
W przypadkach wyjątkowych, gdy rozpoczęcie kursu w tym czasie nie będzie możliwe (np. z powodu braku dostępnych lektorów lub dużej liczby rezerwacji), Firma zaproponuje Kupującemu nowy termin rozpoczęcia kursu lub – jeśli ten nie wyrazi zgody – dokona pełnego zwrotu wpłaty w terminie 14 dni.
8. Pierwsze spotkanie w ramach kursu ma charakter diagnostyczno-organizacyjny i obejmuje czynności wprowadzające do metody (m.in. analizę językową, omówienie planu nauki, przygotowanie materiałów i dopasowanie zakresu szkolenia do indywidualnych potrzeb Uczestnika).
Wartość pierwszego spotkania wynosi 250 zł brutto i jest uwzględniona w łącznej cenie kursu.
W przypadku rezygnacji z kursu po jego rozpoczęciu, Kupujący ponosi koszt tego spotkania w pełnej wysokości.
9. Kursy zakupione w cenie promocyjnej w ramach akcji rabatowych (np. podczas webinarów, kampanii specjalnych lub ofert ograniczonych czasowo) przysługują wyłącznie jednej osobie i obejmują jeden okres nauki zgodny z warunkami kursu (np. miesiąc zajęć).
Rabat nie może być wykorzystany wielokrotnie ani na kolejne okresy nauki tej samej osoby, ani przenoszony na inne osoby bez zgody Firmy.
Kurs zakupiony w cenie promocyjnej powinien rozpocząć się najpóźniej następnego dnia po upływie terminu, w którym Firma zobowiązuje się rozpocząć kurs, chyba że strony uzgodnią inny termin rozpoczęcia nauki.
Po upływie tego czasu, jeśli Kupujący nie przystąpi do kursu z przyczyn od niego zależnych, wpłata przepada, gdyż Firma rezerwuje zasoby w oparciu o złożone zamówienia.
§5. PŁATNOŚCI I FAKTURY
1. Wszystkie ceny podane w sklepie są cenami brutto i zawierają wszystkie podatki wymagane przepisami prawa.
2. Płatności dokonywane są za pośrednictwem dostępnych operatorów płatności (np. Stripe, PayPal, Mollie). Obowiązują na nie osobne zasady korzystania i regulaminy tych operatorów. Firma nie ponosi odpowiedzialności za błędy, opóźnienia lub problemy techniczne leżące po stronie operatora płatności, niemniej w przypadku zaistnienia takiej sytuacji dołoży należytej staranności, by pomóc Kupującemu w jej wyjaśnieniu.
3. Po zakończeniu okresu kursu zakupionego w sklepie, Uczestnik może kontynuować kurs na zasadach określonych w aktualnym cenniku dostępnym na stronie https://tarkowski.edu.pl/cennik, o ile nie uzgodniono inaczej w korespondencji mailowej.
4. Faktury przesyłane są w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Kupującego.
5. Firma nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane podane przez Kupującego przy składaniu zamówienia.
6. Dla transakcji o wartości przekraczającej 2500 zł Firma zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji Kupującego przed pobraniem środków. W takim przypadku operacja zostanie w pierwszej kolejności autoryzowana (rezerwacja środków), a ostateczne pobranie środków nastąpi dopiero po pomyślnej weryfikacji (np. potwierdzeniu telefonicznym, weryfikacji danych lub przedstawieniu dokumentu tożsamości). Jeśli weryfikacja nie zostanie zakończona pozytywnie w czasie zależnym od operatora płatności, wynikającym z zasad funkcjonowania autoryzacji transakcji w jego systemie, autoryzacja zostanie anulowana, a miejsce udostępnione innym zainteresowanym.
§6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podania przyczyny, o ile nie rozpoczęto jeszcze realizacji kursu. Jednak w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Firmy, Firma może pomniejszyć zwracaną kwotę o koszty rzeczywiście poniesione w związku z obsługą płatności (np. prowizje operatorów płatności), jeśli operator nie dokona ich zwrotu na rzecz Firmy.
W takiej sytuacji Firma przedstawi Kupującemu stosowną informację o wysokości potrącenia.
2. Kupujący, dokonując zakupu kursu, wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy, jeżeli termin rozpoczęcia kursu zostanie ustalony w tym czasie.
3. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że po rozpoczęciu realizacji kursu traci prawo odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.
4. W przypadku odstąpienia od umowy przed rozpoczęciem kursu, Firma zwraca otrzymane od Kupującego płatności w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, z uwzględnieniem zasad opisanych w pkt. 1 niniejszego paragrafu.
5. Jeżeli Kupujący odstąpi od umowy po rozpoczęciu kursu, zwrot obejmuje kwotę pomniejszoną o wartość świadczenia już spełnionego (odbyte zajęcia lub zarezerwowany czas lektora).
§7. ODWOŁANIA I REZYGNACJE Z ZAJĘĆ
1. Kupujący ma prawo do bezpłatnego odwołania jednych zajęć w miesiącu, z zachowaniem co najmniej 24 godzinnego terminu powiadomienia przed planowanymi zajęciami.
2. Odwołanie zajęć wymaga wysłania wiadomości SMS na numer kontaktowy Firmy i uzyskania potwierdzenia do godziny 22.00 dnia poprzedzającego odwoływane zajęcia.
3. Zajęcia odwołane z zachowaniem procedury mogą zostać odrobione w uzgodnionym terminie, jeśli Firma ma wolne zasoby. Jeśli to się nie uda, zajęcia takie (wyłączając sytuację opisaną w par. 7, pkt. 1) przepadają odpłatnie, gdyż Firma rezerwuje czas, w grafiku i inne zasoby dla danego Klienta na miesiąc do przodu.
4. Brak powiadomienia o nieobecności skutkuje uznaniem zajęć za odbyte i nie podlega zwrotowi.
5. W przypadku choroby lektora lub innych przeszkód niezależnych od Firmy, zajęcia zostaną odrobione w innym terminie lub nastąpi za nie zwrot.
6. Kurs zakupiony w sklepie internetowym ma charakter pakietowy, z góry opłacony za określony okres nauki (np. 1 miesiąc).
Po upływie 14 dni od zakupu, w przypadku rezygnacji z kursu w trakcie jego trwania, Kupujący ponosi koszt całego opłaconego okresu nauki, gdyż Firma rezerwuje czas w grafiku i zasoby lektorskie na okres nie krótszy niż jeden miesiąc do przodu.
W razie wcześniejszego zakończenia kursu przez Kupującego, nie przysługuje mu zwrot niewykorzystanej części opłaty, chyba że rezygnacja wynika z przyczyn leżących po stronie Firmy.
7. W przypadku zakupu kilku kursów lub pakietu obejmującego więcej niż jeden okres nauki (np. kilka miesięcy z góry), umowa traktowana jest jako jedna całość, a prawo odstąpienia od umowy dotyczy całości świadczenia i wygasa po upływie 14 dni od daty zakupu.
Po rozpoczęciu realizacji pierwszego kursu, ewentualna rezygnacja z pozostałych kursów traktowana jest jako rozwiązanie umowy z winy Kupującego, bez prawa do zwrotu niewykorzystanej części opłaty, z uwagi na rezerwację zasobów Firmy i przygotowanie harmonogramu na cały okres.
§8. REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące realizacji kursu można składać drogą mailową na adres kontakt@tarkowski.edu.pl.
2. Firma rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i poinformuje Kupującego o wyniku postępowania.
3. W przypadku uznania reklamacji, Firma podejmie działania mające na celu naprawienie sytuacji, w tym np. umożliwienie odrobienia zajęć lub zwrot odpowiedniej części opłaty.
4. W przypadku reklamacji dotyczących płatności, błędów transakcyjnych lub zwrotów środków przetwarzanych przez zewnętrznych operatorów płatności (np. Stripe, PayPal, Mollie), Kupujący powinien w pierwszej kolejności skontaktować się bezpośrednio z właściwym operatorem płatności, zgodnie z jego regulaminem.
Firma nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, blokady lub inne problemy leżące po stronie operatorów płatności, jednak dołoży należytej staranności, aby pomóc Kupującemu w wyjaśnieniu sprawy i przekazaniu niezbędnych informacji.
5. W przypadku wykrycia prób nadużyć (np. składania wielu zamówień na różne kursy z jednego adresu IP lub na powiązane dane, powtarzających się transakcji z tej samej karty lub konta z zamiarem wywołania masowych zwrotów), Firma zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia, odmowy realizacji kolejnych zamówień oraz odmowy zwrotu środków do czasu wyjaśnienia sprawy z operatorem płatności celem ustalenia okoliczności. W przypadku potwierdzenia nadużycia lub działania w złej wierze, Firma może dochodzić od Kupującego odszkodowania za rzeczywiście poniesione koszty transakcyjne oraz straty związane z rezerwacją zasobów a także zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy i powiadomienia odpowiednich organów.
§9. DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych Kupujących jest Centrum Szkoleń DirectMe Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Focha 42a/36, 42-217 Częstochowa, NIP: 5732964711, KRS: 0001186600.
2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji umowy, wystawiania faktur, kontaktu z Kupującym oraz działań marketingowych własnych Firmy.
3. Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności, dostępna na stronie https://tarkowski.edu.pl/ochrona-danych.
§10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
2. Spory z konsumentami rozstrzygane będą przez sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego, tj. sąd właściwy dla miejsca zamieszkania konsumenta.
3. W przypadku przedsiębiorców właściwy jest sąd siedziby Firmy.
4. Regulamin obowiązuje od dnia 15 października 2025 r.