Szkolenia DISC

SKUTECZNA KOMUNIKACJA

Szkolenia w zakresie skutecznej komunikacji na bazie modelu DISC

 

Dowiedz się więcej o szkoleniach DISC i zapisz się na kurs!

Szkolenia DISC – FAQ

Czym jest model osobowości DISC?

Jest to jeden z najczęściej wykorzystywanych na świecie modeli i mechanizmów do określania oraz zmieniania podstawowych cech osobowości człowieka. Sprawdza się doskonale przy określaniu charakteru i predyspozycji w pracy. Bywa też nieodzowny, gdy chcesz utrzymać doskonałe relacje z innymi ludźmi w życiu prywatnym.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie DISC?

Szkolenie DISC ułatwia, harmonizuje i umożliwia bezproblemowe relacje każdemu, kto pracuje z ludźmi lub ma kontakty z ludźmi, a chciałby je poprawić lub w ogóle nauczyć się prawidłowego i bezproblemowego budowania relacji – czy to wewnątrz firmy, czy w rozmowach z partnerami oraz klientami, czy w życiu prywatnym.

Dzięki naszemu szkoleniu w zakresie profilowania osobowości DISC można:

w biznesie:

  • budować sprawnie działające zespoły, które mają wspólnie pracować – w firmach, organizacjach, urzędach, podczas jednorazowych wydarzeń;
    oceniać i poprawiać efektywność pracy istniejących zespołów;
  • zrozumieć style zachowań i komunikacji poszczególnych członków danego zespołu, np. pracowników w firmie;
  • bezstresowo tworzyć lub poprawiać relacje ze współpracownikami;
  • zapobiegać konfliktom i rozwiązywać istniejące w bardzo satysfakcjonujący sposób;
  • tworzyć relacje oparte na zrozumieniu, szacunku i zaufaniu w pracy i poza nią;
  • skuteczniej wyszukiwać odpowiednich pracowników oraz prowadzić rozmowy kwalifikacyjne;
  • uzyskać jasną i doskonale zorganizowaną podstawę do dalszych szkoleń;
  • szybciej budować lepsze relacje z partnerami oraz klientami;
    znacznie zmniejszyć stres towarzyszący ważnym rozmowom, negocjacjom oraz prezentacjom;
  • pracować nad pożądanymi cechami, do których bez treningu tendencje ma się najsłabsze;

w edukacji:

  • budować sprawnie działające zespoły uczniów i nauczycieli;
  • oceniać i poprawiać efektywność pracy istniejących zespołów;
  • zrozumieć style zachowań i komunikacji osób zaangażowanych w dany proces;
  • skutecznie docierać do uczniów oraz kolegów i koleżanek z grona pedagogicznego;
  • oczekiwać skutecznej komunikacji i pozytywnego odbioru po stronie uczniów;
  • skutecznie dotrzeć do ucznia “trudnego”, by wskazać mu właściwą drogę współpracy i zafascynować rozwojem jego naturalnych talentów;
  • skuteczniej wyszukiwać odpowiednich pracowników oraz prowadzić rozmowy kwalifikacyjne;
  • uzyskać jasną i doskonale zorganizowaną podstawę do dalszych szkoleń dla pracowników oraz lepiej przewidywać i wskazywać dziedziny rozwoju uczniów;
  • szybciej budować lepsze relacje z partnerami szkoły oraz lepiej kierować ofertę do przyszłych uczniów;
  • znacznie zmniejszyć stres towarzyszący codziennej pracy uczeń-nauczyciel oraz stres wynikający z przygotowań do ważnych prezentacji;

w życiu prywatnym:

  • poprawiać i utrzymywać bardzo dobre relacje z przyjaciółmi oraz w rodzinie;
  • brać to, co najlepsze z cech, które już są najsilniejsze i kontrolować je zanim posuną się w negatywne skrajności;
  • rozmawiać i skutecznie prezentować swój punkt widzenia w sposób oczekiwany przez rozmówców, ale zgodny z prawdą i naszymi oczekiwaniami.

Wynika z tego, że szkolenie DISC jest przeznaczone… dla każdego? Tak właśnie jest! Każdy prędzej czy później musi współpracować z innymi lub chce mieć bezproblemowy kontakt z ludźmi – zwłaszcza z takimi, których nie wybiera się jako przyjaciół, a spotyka w różnych sytuacjach, czasem na długo – jak kolegów i koleżanki z pracy. Zarówno szef firmy, pracownik niższego szczebla, jak i ojciec nie mogący znaleźć wspólnego języka z córką – często pogłębiają konflikty, zamiast rozmawiać w sposób skuteczny i dopasowany tak do sytuacji oraz do osoby. To jest łatwe i daje dużo satysfakcji, jeśli wiemy, jak to należy robić!

Szkolenie DISC dostosowane jest zarówno do pracy z firmami, jak i osobami nie związanymi ze sobą, a mającymi całkowicie różne wyzwania w pracy i życiu codziennym. Każdy pozna swój profil osobowości, jaki styl komunikacji preferuje oraz jak rozmawiać z osobami prezentującymi także odmienne typy osobowości.

W jaki sposób odbywa się szkolenie DISC?

Podczas szkolenia Uczestnicy pracują aktywnie, wypełniając po okiem trenera treści w naszej książeczce „Instrukcja obsługi osobowości”. Trener, prowadząc prelekcję i ćwiczenia, co jakiś czas podaje także przykłady sytuacji oraz cech charakterów, by w mniej lub bardziej żartobliwy sposób uzmysłowić wszystkim, jak bardzo świadomość podziału typów osobowości DISC ułatwia codzienne życie. Uczestnicy biorą aktywny udział w tym co dzieje się podczas szkolenia, by w trakcie łatwo ustalić swój typ osobowości oraz nauczyć się rozpoznawania typów osobowości innych ludzi, a także tego, jak się z nimi skutecznie komunikować.

W czym DISC może mi pomóc?

Poznając swój podstawowy profil osobowości, jego mocne i słabe strony, dowiadujesz się w usystematyzowany sposób bardzo dużo na temat własnych reakcji na różnego rodzaju sytuacje oraz zachowania innych ludzi. Zaczynasz rozumieć lepiej ich reakcje oraz wiesz co, a także – dzięki szkoleniu – jak należy zmienić, by Twoje relacje z innymi były odtąd bezproblemowe. Poznajesz także tendencje poboczne do innych typów osobowości – wiesz, do czego jest Ci bliżej, a co wymaga największej uwagi, gdyż znajduje się najdalej od typu, którym aktualnie jesteś. I uczysz się to aktywnie zmieniać, by komunikować się lepiej.

Większość nieporozumień oraz animozji, jakich doświadczamy w codziennym życiu, wynika z tego, że każdego oceniamy własną miarą – mniej lub bardziej. „Czemu nie możesz być jak ja!” – słyszymy wiele razy, czasem już od wczesnego dzieciństwa. Ale kto powiedział, że „bycie jak ktoś” jest naszą gwarantowaną drogą do sukcesu? To właśnie będąc sobą powinniśmy jak najlepiej wykorzystać nasze cechy osobowości tak, by sprawnie osiągnąć zamierzone cele. Wówczas też możemy skuteczniej pracować nad rozwijaniem tych elementów „okręgu”, do których jest nam w danym momencie najdalej. Pracujemy także nad tym, by kontrolować nasze mocne cechy charakteru, gdyż niekontrolowane, stają się słabościami.

Na wielu szkoleniach DISC całość ogranicza się do zdiagnozowania i przydzielenia odpowiedniego profilu każdemu z uczestników. Ale to tylko połowa sukcesu, gdyż nikt nie powiedział, że podstawowych profili nie można zmieniać. Dlatego na naszym szkoleniu nie tylko poznajesz lepiej siebie poprzez swój profil DISC, ale też uczysz się, jak należy rozmawiać z Tobą oraz z innymi typami osobowości, by komunikacja była przyjemna i satysfakcjonująca – nawet z osobami, które są Ci obecnie bardzo „odległe”.

Przykłady cech osobowości wg DISC

Często zdarza się, że genialny inżynier lub informatyk, codziennie skupiony na swojej pracy, nagle wysyłany jest, by zaprezentować produkt, bawiąc i kontrolując tłumy niczym zawodowy stand-upper. Brzmi absurdalnie, prawda? Nie do końca. Owszem, zwykle zakłada się, że on “jakoś to zrobi”, bez przeszkolenia. I funduje się takiej osobie sporą dawkę stresu, gdyż zadanie nie jest dostosowane do rodzaju osobowości, za pomocą którego ktoś taki osiąga swoje sukcesy każdego dnia. Jednak wiedząc, z czego wynika ten konflikt interesów, znając własne położenie w skali DISC, możemy to zmienić i – dosłownie – stać się, kim chcemy i kogo wymaga aktualne zadanie!

Przyjrzyj się przykładom sytuacji poniżej, by lepiej zrozumieć, o ile lepiej można funkcjonować w oparciu o znajomość rodzajów naszych osobowości:

Andrzej to szef firmy. Przez pracowników uznawany jest za osobę niecierpliwą, nerwową oraz impulsywną i przez to niezbyt lubianą. Dla Andrzeja każda nieistotna informacja to „spam”, gdyż odciąga jego uwagę od kierowania całą firmą, dlatego szybko denerwuje się, gdy ktoś chce z nim porozmawiać. Pracownicy nie biorą jednak pod uwagę, że wcale nie okazują szefowi szacunku należnego mentorowi, przychodząc do niego z każdym najdrobniejszym problemem. Bo Andrzej jest niczym kierowca, który musi skupić się na prowadzeniu auta, zasadach ruchu drogowego i aktualnej sytuacji na drodze, podczas gdy pasażerowie są hałaśliwi i odwracają jego uwagę od szukania drogi do celu. Andrzej nie powinien skupiać się na detalach, a to właśnie dzieje się, gdy osoby z nim pracujące sądzą, że komunikowanie o każdym najdrobniejszym problemie jest tym, czego oczekuje ich szef.

Gosia pracuje spokojnie, robiąc, co do niej należy. Jest nieco nieśmiała i nie przepada za braniem spraw w swoje ręce. Ale gdy tylko ktoś z pracowników nie może wykonać swojej pracy, Andrzej zawsze może liczyć na Gosię. Choćby miała inne plany, wystarczy, że szef poprosi ją o pomoc i Gosia staje na wysokości zadania. Jednak często zdarza się, że kiedy Andrzej siedzi zajęty dużymi sprawami, zaczyna otrzymywać serie SMS-ów od zastępującej kogoś właśnie Gosi:

Hej, właśnie skończyłam układanie wszystkiego w tabelki. Idę do Mariusza, żeby to jakoś wydrukować.

Andrzej nie odpisuje. Odkłada telefon, bo ma ważniejsze sprawy na głowie. Dla niego jest oczywistym, że pracownicy wiedzą, co robią i nie potrzebuje ich zapewnień oraz raportów z każdego najmniejszego etapu działania. Ale po chwili dostaje kolejne SMS-y:

Nie udało nam się tego wydrukować tak, żeby było czytelnie, bo format jest za mały, ale chyba nikt nie będzie miał z tym większych problemów.

A może jednak powinniśmy pojechać do jakiejś drukarni? Jak wolisz…

Bo może jednak nie będzie najlepiej, jeśli tego nie wydrukujemy czytelniej?

Andrzej nie rozumie, że Gosia tylko chce, by jej szef nie przejmował się danym problemem i czuł się komfortowo, ale też oczekuje najprostszej formy akceptacji, jak „Jest ok, dzięki!”. Gdyby Andrzej znał rodzaj osobowości Gosi, ten jeden SMS zwrotny na samym początku załatwiłby całą sprawę, a Gosia nie pisałaby już kolejnych, mając zapewnienie, że jej praca spotkała się z uznaniem.

Andrzej i Gosia są „bardzo daleko” od siebie w skali DISC, ale oboje są w stanie doskonale się uzupełniać, bo każde z nich ma bezcenne dla całego zespołu cechy osobowości. Jedyne, co muszą poprawić, to komunikacja. Z wiedzy wynika zrozumienie, a to z kolei niweluje bezsensowne przecież i nikomu nie potrzebne konflikty. Gosia może powstrzymać się przed pisaniem zapewnień na każdym kroku, a Andrzej może jej po prostu podziękować, przez co każde z nich wie, że wszystko jest jak trzeba.

DISC to każdy z nas!

O ile lepiej może działać Twój zespół i o ile więcej jesteś w stanie uzyskać, gdy znasz założenia modelu DISC oraz stosujesz je każdego dnia!

Wiesz, jak należy rozmawiać z osobą cichą i skupioną na pracy, a jak z osobą równie cichą, ale pozornie nie wykazująca inicjatywy do działania. Te osoby nie są ani niemiłe, ani bezużyteczne tylko dlatego, że nie wydają się skore do pomocy w Twoich działaniach! Być może to Twój typ osobowości podsuwa Ci takie myśli i czujesz niechęć, by z nimi w ogóle porozmawiać. A tym czasem to osoba o silnym profilu C po prostu “zawsze” jest czymś zajęta, bo nie lubi bezczynności, a kocha wysoką jakość, więc pomoże Ci, gdy sprawa wymaga skomplikowanych procedur, obliczeń i eliminacji błędów. Natomiast osoba typu S woli nie brać spraw w swoje ręce, ale chętnie pomaga każdemu, dbając o to, by wszyscy czuli się komfortowo i bezpiecznie. Na pozór cisi, często niechętni do rozmów, wydają się samolubni lub leniwi, a tak naprawdę, znając te typy osobowości, dostrzegamy ich bezcenne zalety, często przysłonięte naszym pobieżnym osądem.

Teraz możesz mieć jeden dominujący profil osobowości, ale już za godzinę, jutro czy za kilka dni możesz go zmienić na inny – bardziej odpowiedni do danej sytuacji. Bo to, że Ty znasz rodzaje osobowości i wiesz, jakiego rodzaju komunikacji oczekujesz, nie znaczy, że wiedzieć będą to inni. W końcu nikt nie urodził się z “instrukcją obsługi” osobowości i może nie zdawać sobie sprawy, że każdy jest i powinien być inny nie bez powodu.

Dlatego, mając tę wiedzę i ćwicząc ją na naszym szkoleniu, możesz kierować rozmowami tak, by skutecznie realizować cele w bezpieczny i komfortowy dla każdego sposób!

Kto prowadzi szkolenia DISC w Częstochowie?

Marcin Tarkowski – od 2004 roku lektor metod bezpośrednich (Callan, Direct Method for English) i coach specjalizujący się w komunikacji nastawionej na jednoznaczny, skuteczny przekaz, niwelowanie konfliktów i polepszanie warunków współpracy w biznesie oraz życiu prywatnym. Fascynat skutecznych metod nauczania poprzez doświadczenie i praktykę.

“Każdego dnia udowadniamy naszym Klientom, że nie ma czegoś takiego, jak brak talentów do mówienia w obcym języku. Są natomiast typy osobowości, które wymagają odpowiedniego dla nich sposobu komunikacji. Żaden z nich nie jest gorszy od pozostałych, ale po prostu ma inne przeznaczenie. Można natomiast nimi sterować, by lepiej przyswajać informacje i skuteczniej dogadywać się z ludźmi – bez względu na język.”

Współorganizator i prelegent serii konferencji ALEJE.IT oraz trener podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości AiP w Częstochowie.

Od 2013 roku ma na koncie wprowadzenie kilku metod szybkiego uczenia się rozumowania w obcym języku, których wspólna nazwa to MindBreaker. Metoda bezpośrednia pozwala na szybką i efektywną naukę języka obcego poprzez jego używanie, natomiast ćwiczenia MindBreaker pozwalają na błyskawiczne podjęcie bezpośredniego myślenia i mówienia po angielsku już w ciągu kilku godzin.

Podobnie w należącym do niego Centrum Szkoleń DirectMe i przynależnej mu marce Tarkowski.edu.pl naucza się prowadzenia prezentacji biznesowych i przygotowuje na rozmowy kwalifikacyjne po polsku i angielsku – bez nauczania pamięciowego, ale z wykorzystaniem naturalnych predyspozycji kursantów.

„Chcemy, żeby osoba coś prezentująca – czy to produkt, czy siebie, czy swoją firmę – była ‘interaktywna’. Wyuczenie tekstu wystąpienia na pamięć bardzo stresuje. Każda pomyłka może być zgubna, a pytanie od słuchaczy wytrąca skutecznie z ustalonego scenariusza. Nauczamy jak mówić swobodnie, w naturalny i łatwy dla danej osoby sposób tak, aby jakiekolwiek przerwy w wyniku nieprzewidzianego zdarzenia, jak pytanie z sali, nie spowodowały zamieszania, a nawet pomagały w utrzymywaniu uwagi słuchaczy.”

Obecnie Centrum Szkoleń DirectMe rozwija współpracę z trenerami różnych dziedzin, by ustawicznie poszerzać swoją ofertę szkoleniową zgodnie z dewizą nauczania przy jak największym udziale ćwiczenia tego, co niezbędne i przydatne w obecnym czasie.

Gdzie szkolimy i jak się z nami skontaktować?

Szkolenie odbywa się przy Al. NMP 32, lokal 2a w Częstochowie – wejście w bramie, pierwsze piętro, korytarz po prawej stronie. Szkolenie jest częścią Oferty Centrum Szkoleń DirectMe, do którego należy marka Tarkowski.edu.pl. Jednak dane teleadresowe podawane na stronie dotyczą wyłącznie kursów j. angielskiego prowadzonych metodą bezpośrednią.

W celu skontaktowania się z nami w kwestii szkoleń DISC prosimy o korzystanie wyłącznie z formularza mailowego na stronie KONTAKT lub pisanie bezpośrednio na adres: [email protected]

Osoba obsługująca Sekretariat szkoły językowej nie zna Oferty pozostałych szkoleń, nie przyjmuje za nie wpłat i nie udziela informacji innych niż te dotyczące obsługiwanej przez nią części firmy.

Czy można uzyskać certyfikat DISC?

Na życzenie Uczestników wystawiamy certyfikaty wzięcia udziału w szkoleniu. W tym celu należy, po odbyciu szkolenia, napisać do nas przez stronę KONTAKT. Certyfikaty będą do odbioru w umówionym terminie w Sekretariacie przy al. NMP. 32, lok. 9 (wejście w podwórzu – obok Cafe Belg). Uwaga – szkolenie odbywa się pod tym samym adresem, ale w lok. 2A – wejście w bramie głównej, piętro I, korytarz po prawej stronie.

Szkolenia DISC – cena

Szkolenia DISC w okresie promocji

350 zł

SZKOLENIE GRUPOWE

Pełnowartościowe szkolenie DISC
Materiały w cenie szkolenia
Promocja dotyczy szkolenia grupowego
Szkolenie w naszej siedzibie

Promocje dla firm i grup zorganizowanych omawiane są indywidualnie.

NORMALNA CENA SZKOLENIA DISC

600 zł

SZKOLENIA INDYWIDUALNE OMAWIANE SĄ OSOBNO

Pełnowartościowe szkolenie DISC
Materiały w cenie szkolenia
Cena dotyczy uczestnictwa w szkoleniu grupowym
Szkolenie w naszej siedzibie

Szkolenia indywidualne i odbywające się poza Częstochową omawiane są osobno.

Zapisy na szkolenia DISC

W celu skontaktowania się z nami w kwestii szkoleń DISC prosimy o korzystanie wyłącznie z formularza mailowego na stronie KONTAKT lub pisanie bezpośrednio na adres [email protected].

UWAGA – ilość miejsc na szkolenie jest ściśle ograniczona, dlatego dopiero po weryfikacji zgłoszenia, odpisujemy, czy miejsca są dostępne na dany termin i podajemy dane do przelewu.
Przy przydzielaniu miejsc liczy się kolejność wpłat, dlatego każdy, kto chce zarezerwować miejsce, ma podany w mailu zwrotnym termin, do którego wpłata musi zostać uiszczona, inaczej zgłoszenie przepada.

Nie przyjmujemy wpłat na miejscu, gdyż nie gwarantuje to rezerwacji. Pierwszeństwo rezerwacji jest udzielane zgodnie z pierwszeństwem wpłat po otrzymaniu maila z instrukcjami.
Za szkolenie DISC wystawiamy faktury VAT wysyłane mailem po zarejestrowaniu wpłaty na konto. Dane do FV należy wysłać mailem zwrotnym po otrzymaniu zapewnienia od nas, że miejsce może być zarezerwowane. Nie wystawiamy FV podczas szkolenia – nie ma ku temu technicznych możliwości. Raz wystawiona FV np. na osobę prywatną, nie może zostać później zmieniona na dane innej osoby lub firmy.