REGULAMIN SPRZEDAŻY KURSÓW JĘZYKA ANGIELSKIEGO W SKLEPIE INTERNETOWYM CENTRUM SZKOLEŃ DIRECTME SP. Z O.O.

§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży usług szkoleniowych (kursów języka angielskiego) oferowanych przez Centrum Szkoleń DirectMe Sp. z o.o., z siedzibą w Częstochowie przy ul. Focha 42a/36, 42-217 Częstochowa, wpisaną do KRS pod numerem 0001186600, NIP: 5732964711, zwaną dalej Firmą lub CS DirectMe.

2. Kontakt z Firmą możliwy jest poprzez:

3. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej https://tarkowski.edu.pl/regulamin-sklepu w sposób umożliwiający jego utrwalenie i odtwarzanie przez Kupującego.

4. Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem przed dokonaniem zakupu. Dokonanie zakupu w sklepie oznacza akceptację jego postanowień.
5. Regulamin ma zastosowanie do umów zawieranych na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§2. DEFINICJE
1. Kupujący / Uczestnik / Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu kursu językowego poprzez sklep internetowy.

2. Kurs – usługa szkoleniowa w zakresie nauki języka angielskiego, prowadzona metodą bezpośrednią, w formie indywidualnej, grupowej, stacjonarnej, hybrydowej lub online.

3. Formularz rejestracji – elektroniczny formularz udostępniony po dokonaniu zakupu, służący do wyboru terminów zajęć i ustalenia szczegółów organizacyjnych kursu.

4. Sklep – serwis internetowy umożliwiający zawieranie umów o świadczenie usług szkoleniowych, dostępny pod adresem https://tarkowski.edu.pl/shop.

5. Cennik – aktualne zestawienie cen kursów dostępne na stronie https://tarkowski.edu.pl/cennik.

§3. ZAWARCIE UMOWY

1. Zakup kursu w sklepie internetowym stanowi zawarcie umowy o świadczenie usług szkoleniowych między Kupującym a Firmą.

2. Potwierdzenie zakupu wraz z ew. dodatkową dokumentacją przesyłane jest automatycznie na adres e-mail podany podczas składania zamówienia i stanowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku.

3. Kupujący zobowiązany jest do wypełnienia formularza rejestracji na kurs w ciągu 3 dni roboczych od daty zakupu, a Firma odpowiada na zgłoszenie w ciągu 24 godzin (nie wliczając w ten czas weekendów i dni ustawowo wolnych od pracy, kiedy może nie mieć takiej możliwości). Brak wypełnienia formularza w tym terminie uniemożliwia przypisanie Kupującego do odpowiedniego poziomu i ustalenie terminów zajęć, więc nie może podjąć się zarezerwowania kursu w grafiku.

O kolejności przyjęć i rozpoczęciu realizacji kursów decyduje kolejność prawidłowo wypełnionych i przesyłanych formularzy rejestracyjnych, zawierających niezbędne dane, a nie kolejność zakupów. Firma zastrzega sobie prawo do ustalania terminów kursów w sposób zapewniający racjonalne wykorzystanie dostępnych miejsc i zachowanie ciągłości zajęć.

4. W przypadku braku możliwości wypełnienia formularza z przyczyn technicznych (np. brak linka w wiadomości e-mail), Kupujący powinien niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od zakupu, skontaktować się z Firmą w celu uzyskania pomocy.

5. Brak wypełnienia formularza lub brak kontaktu w ww. terminie oznacza rezygnację z kursu z winy Kupującego. W takiej sytuacji Firma dokonuje zwrotu wpłaconej kwoty pomniejszonej o rzeczywiście poniesione koszty obsługi transakcji (m.in. prowizje operatorów płatności, koszty administracyjne), nie wyższe jednak niż 15% wartości zamówienia.

Jeśli w wyniku procesu zakupowego lub oczekiwania na przesłanie formularzy rejestracyjnych miejsc na kursy zabraknie, z uwagi na wyczerpanie ich limitu, Firma zaproponuje Kupującemu alternatywne terminy kursu, zapis na listę oczekujących lub zwrot pełnej wpłaconej kwoty.

6. Ponowne wysłanie linka do formularza nie przedłuża terminu na jego wypełnienie, a oczekiwanie na przesłanie .

7. Wypełnienie formularza i ustalenie terminów zajęć jest warunkiem rozpoczęcia realizacji kursu.

§4. ZASADY REALIZACJI KURSU

1. Kursy odbywają się w terminach uzgodnionych z Uczestnikiem poprzez formularz rejestracyjny lub wiadomość e-mail.

2. Kursy mogą odbywać się w trybie indywidualnym, grupowym, stacjonarnym, online lub hybrydowym – zgodnie z opisem wybranego produktu.

3. Kurs rozpoczyna się po uzgodnieniu terminów i trwa do wyczerpania liczby zajęć przewidzianych w danym wariancie kursu. Termin rozpoczęcia kursu ustalany jest indywidualnie po złożeniu zamówienia i może być uzależniony od dostępności lektorów.

a) Firma zastrzega sobie okres do 30-stu dni na zorganizowanie kursu, co dyktowane jest indywidualnym podejściem do każdego zgłaszającego się Klienta (rozwinięcie w pkt. 7).

b) Jeśli Kupujący wybierze terminy spoza dostępnej puli, a więc miejsca zajęte, Firma przedstawi mu takie same alternatywne propozycje, jak wyżej. Firma zastrzega jednak możliwość pomniejszenia zwrotu o koszty obsługi płatności i administracyjne, aby zminimalizować obciążenia wynikające z ponoszenia kosztów transakcyjnych w przypadku wyboru terminów niedostępnych lub sprzecznych z zakresem kursu.

c) Kupujący są informowani na karcie produktu, stronie głównej serwisu oraz w potwierdzeniach zakupu, że Firma nie prowadzi zajęć dla osób nieletnich, a kursy sprzedawane poprzez jej sklep w cenach promocyjnych nie dotyczą szkoleń VIP. Tym samym w zakresie kursów standardowych Firma nie przygotowuje do egzaminów, wydarzeń (wystąpienia publiczne, konkretne negocjacje, rozmowy kwalifikacyjne itp.). Jeśli Kupujący chce wykupić w sklepie Firmy dany kurs, powinien upewnić się przed zakupem, że zakres kursu odpowiada jego indywidualnym potrzebom. W razie wątpliwości Firma udziela informacji przed zakupem.

d) Firma nie bierze odpowiedzialności za sytuacje, kiedy np. na kurs indywidualny Kupujący przysposobi inne osoby wraz z nim, tworząc tym samym grupę; zakupi kurs dla kogoś o innych potrzebach niż wynika z zakresu kursu; zapisze osobę nieletnią. W takich przypadkach Firma – zależnie od zaawansowania prac organizacyjnych lub wykonawczych – może odmówić wykonania kursu, zwracając całość lub część niewykorzystanej kwoty (z odjęciem prowizji operatora płatności i kosztów administracyjnych), albo – jeśli świadczenie zostało już w znacznej części wykonane lub poniesiono koszty organizacyjne zgodnie z §7 pkt 3 – nie dokonać zwrotu wcale. W przypadku stwierdzenia, że działania takiego Kupującego naraziły ją na straty moralne lub finansowe, Firma może dochodzić od Kupującego odszkodowania na zasadach ogólnych, jeżeli jego działania spowodowały rzeczywistą szkodę majątkową lub wizerunkową.

4. Kupujący zobowiązany jest do zapewnienia warunków technicznych umożliwiających udział w zajęciach online, w tym:

  • urządzenia z kamerą i mikrofonem,
  • stabilnego łącza internetowego o prędkości min. 6 Mb/s,
  • oprogramowania umożliwiającego połączenia wideo (np. Zoom, Teams).

5. W przypadku zajęć odbywających się po godz. 17:00, pierwszeństwo mają kursy grupowe. Firma zastrzega sobie prawo do przeniesienia, zawieszenia lub odwołania zajęć indywidualnych w tym czasie, jeśli braknie lektora do zajęć grupowych.

6. W przypadku braku możliwości realizacji kursu z powodu braku wolnych terminów, choć formalnie w momencie zakupu Firma deklarowała, że są one wolne, Firma zaproponuje alternatywne rozwiązania. Jeśli Kupujący wyrazi brak akceptacji alternatyw w ciągu 3 dni roboczych, środki zostaną zwrócone w terminie do 14 dni od powiadomienia, tą samą metodą płatności, jakiej użył Kupujący.

Jeśli Kupujący w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania propozycji alternatywnych terminów nie udzieli odpowiedzi, Firma uznaje umowę za niezawartą z winy Kupującego i potrąca z wpłaty koszty operacyjne, o których mowa w §3 ust. 5.

7. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc i charakter usług wymagających indywidualnego przydzielenia lektorów, Firma zastrzega sobie prawo rozpoczęcia kursu w terminie do 30 dni od zawarcia umowy, o ile Kupujący zostanie poinformowany o planowanym terminie przed rozpoczęciem nauki.

W przypadkach wyjątkowych, gdy rozpoczęcie kursu w tym czasie nie będzie możliwe (np. z powodu braku dostępnych lektorów lub dużej liczby rezerwacji), Firma zaproponuje Kupującemu nowy termin rozpoczęcia kursu lub – jeśli ten nie wyrazi zgody – dokona pełnego zwrotu wpłaty w terminie 14 dni.

8. Pierwsze spotkanie w ramach kursu ma charakter diagnostyczno-organizacyjny i obejmuje czynności wprowadzające do metody (m.in. analizę językową, omówienie planu nauki, przygotowanie materiałów i dopasowanie zakresu szkolenia do indywidualnych potrzeb Uczestnika).

Wartość pierwszego spotkania wynosi 250 zł brutto i jest uwzględniona w łącznej cenie kursu.

W przypadku rezygnacji z kursu po jego rozpoczęciu, Kupujący ponosi koszt tego spotkania w pełnej wysokości.

9. Kursy zakupione w cenie promocyjnej w ramach akcji rabatowych (np. podczas webinarów, kampanii specjalnych lub ofert ograniczonych czasowo) przysługują wyłącznie jednej osobie i obejmują jeden okres nauki zgodny z warunkami kursu (np. miesiąc zajęć).

a) Rabat nie może być wykorzystany wielokrotnie ani na kolejne okresy nauki tej samej osoby, ani przenoszony na inne osoby lub inne rodzaje kursów bez zgody Firmy.

b) Kurs zakupiony w cenie promocyjnej powinien rozpocząć się najpóźniej następnego dnia po upływie terminu, w którym Firma zobowiązuje się rozpocząć kurs, chyba że strony uzgodnią inny termin rozpoczęcia nauki.

c) Po upływie tego czasu, jeśli Kupujący nie przystąpi do kursu z przyczyn od niego zależnych, wpłata przepada, gdyż Firma rezerwuje zasoby w oparciu o złożone zamówienia.

d) Zakup kursu w sklepie obejmuje pierwszy miesiąc zajęć, traktowany jako kurs demonstracyjny („kurs demo”).

e) Kurs demo obejmuje z góry określoną liczbę zajęć i jest realizowany w pierwszym miesiącu współpracy. Kurs demo stanowi pierwszy etap umowy o świadczenie usług edukacyjnych.

f) Ze względu na jednorazowy i z góry określony zakres kursu demo, umowa nie przewiduje jego skrócenia po rozpoczęciu realizacji.

g) Po zakończeniu kursu demo, jeżeli Kupujący nie złoży rezygnacji najpóźniej w ostatnim dniu kursu demo, nauka jest kontynuowana na zasadach kursu standardowego określonych w Umowie o świadczenie usług edukacyjnych przesłanej Kupującemu.

h) Kontynuacja kursu po miesiącu demo odbywa się na podstawie Umowy przesłanej Kupującemu drogą elektroniczną wraz z potwierdzeniem rozpoczęcia kursu.

i) Kurs standardowy ma charakter ciągły i jest świadczony w miesięcznych okresach rozliczeniowych, z miesięcznym okresem wypowiedzenia liczonym na koniec miesiąca szkoleniowego.

j) Brak rezygnacji w terminie wskazanym w ust. 3 jest równoznaczny z akceptacją kontynuacji kursu na zasadach kursu standardowego.

k) Płatności za kolejne miesiące kursu regulowane są zgodnie z zasadami przedstawionymi Kupującemu w Umowie i komunikacji mailowej.

§5. PŁATNOŚCI I FAKTURY

1. Wszystkie ceny podane w sklepie są cenami brutto i zawierają wszystkie podatki wymagane przepisami prawa.

2. Płatności dokonywane są za pośrednictwem dostępnych operatorów płatności (np. Stripe, PayPal, Mollie). Obowiązują na nie osobne zasady korzystania i regulaminy tych operatorów. Firma nie ponosi odpowiedzialności za błędy, opóźnienia lub problemy techniczne leżące po stronie operatora płatności, niemniej w przypadku zaistnienia takiej sytuacji dołoży należytej staranności, by pomóc Kupującemu w jej wyjaśnieniu.

3. Po zakończeniu okresu kursu zakupionego w sklepie, Uczestnik może kontynuować kurs na zasadach określonych w aktualnym cenniku dostępnym na stronie https://tarkowski.edu.pl/cennik, o ile nie uzgodniono inaczej w korespondencji mailowej.

4. Faktury przesyłane są w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Kupującego.

5. Firma nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane podane przez Kupującego przy składaniu zamówienia.

6. Dla transakcji o wartości przekraczającej 2500 zł Firma zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji Kupującego przed pobraniem środków. W takim przypadku operacja zostanie w pierwszej kolejności autoryzowana (rezerwacja środków), a ostateczne pobranie środków nastąpi dopiero po pomyślnej weryfikacji (np. potwierdzeniu telefonicznym, weryfikacji danych lub przedstawieniu dokumentu tożsamości). Jeśli weryfikacja nie zostanie zakończona pozytywnie w czasie zależnym od operatora płatności, wynikającym z zasad funkcjonowania autoryzacji transakcji w jego systemie, autoryzacja zostanie anulowana, a miejsce może być udostępnione innym zainteresowanym.

§6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podania przyczyny, o ile nie rozpoczęto jeszcze realizacji kursu. Jednak w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Firmy, Firma może pomniejszyć zwracaną kwotę o koszty rzeczywiście poniesione w związku z obsługą płatności (np. prowizje operatorów płatności), jeśli operator nie dokona ich zwrotu na rzecz Firmy.

W takiej sytuacji Firma przedstawi Kupującemu stosowną informację o wysokości potrącenia.

2. Kupujący, dokonując zakupu kursu, wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy, jeżeli termin rozpoczęcia kursu zostanie ustalony w tym czasie.

3. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że po rozpoczęciu realizacji kursu traci prawo odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.

Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w przypadku wyrażenia zgody i dostarczenia treści cyfrowych w sposób natychmiastowy (np. pliki PDF, nagrania, materiały online, raporty, poradniki, e-booki), traci prawo do odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta.

4. W przypadku odstąpienia od umowy przed rozpoczęciem kursu, Firma zwraca otrzymane od Kupującego płatności w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, z uwzględnieniem zasad opisanych w pkt. 1 niniejszego paragrafu.

5. Jeżeli Kupujący odstąpi od umowy po rozpoczęciu kursu, zwrot obejmuje kwotę pomniejszoną o wartość świadczenia już spełnionego (odbyte zajęcia lub zarezerwowany czas lektorów).

Wyjątek stanowią sytuacje, w których niewykonanie lub nienależyte wykonanie świadczenia wynika z przyczyn zawinionych przez Firmę, udokumentowanych i potwierdzonych w trybie reklamacyjnym określonym w niniejszym Regulaminie.

§7. ODWOŁANIA I REZYGNACJE Z ZAJĘĆ

1. W zakresie standardowego kursu Kupujący ma prawo do odwołania jednych zajęć w miesiącu, z zachowaniem co najmniej 24 godzinnego terminu powiadomienia przed planowanymi zajęciami. Odwołane zajęcia mogą zostać odrobione w tym samym lub kolejnym miesiącu, o ile pozwalają na to możliwości organizacyjne Firmy. Jeśli Kupujący chce odwołać więcej zajęć w danym miesiącu, powinny one zostać odrobione w tym samym m-cu. Jeżeli nie będzie to możliwe z uwagi na ograniczenia organizacyjne, zajęcia te przepadają.

a) Powyższy zapis nie dotyczy kursów demo, które mają ustalony harmonogram realizowany w ściśle określonym terminie. Ze względu na charakter kursu demo oraz jego ograniczony czas trwania, odwoływanie zajęć według zasad obowiązujących w kursie standardowym może skutkować niemożnością ich odrobienia, a tym samym utratą tych zajęć.

b) Możliwości organizacyjne Firmy obejmują realną dostępność lektorów i terminów w grafiku, ustalaną według kolejności zgłoszeń.

2. Odwołanie zajęć w zakresie danego m-ca wymaga wysłania wiadomości SMS na numer kontaktowy Firmy i uzyskania potwierdzenia do godziny 22.00 dnia poprzedzającego odwoływane zajęcia. W przypadku braku potwierdzenia Kupujący powinien ponowić kontakt (np. ponownie wysyłając SMS lub dzwoniąc na numer Firmy), aby upewnić się, że informacja dotarła.

3. Zajęcia odwołane z zachowaniem procedury mogą zostać odrobione w uzgodnionym terminie w zakresie tego samego m-ca, jeśli Firma ma wolne zasoby. Jeśli to się nie uda, zajęcia takie (wyłączając sytuację opisaną w par. 7, pkt. 1) przepadają odpłatnie, gdyż Firma rezerwuje czas, w grafiku i inne zasoby dla danego Klienta na miesiąc do przodu.

4. Brak powiadomienia o nieobecności lub odwołanie zajęć po podanym wyżej czasie oznacza, że zajęcia uznaje się za zrealizowane, ponieważ Firma i lektor zarezerwowali dla Kupującego czas i pozostawali w gotowości do ich przeprowadzenia. Takie zajęcia nie podlegają odrobieniu ani zwrotowi.

5. W przypadku choroby lektora lub innych przeszkód niezależnych od Firmy (np. zdarzeń losowych, awarii technicznych czy innych sytuacji uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć), które mogą spowodować konieczność odwołania zajęć przez Firmę, zajęcia zostaną odrobione w innym terminie, ustalonym z Kupującym, o ile pozwalają na to możliwości organizacyjne Firmy. Jeżeli odrobienie zajęć nie będzie możliwe, zajęcia te nie zostaną wliczone do faktury lub — jeśli zajęcia zostały wcześniej opłacone (patrz pkt 6 poniżej) — zostanie dokonany zwrot ich wartości.

6. Kurs zakupiony w sklepie internetowym ma charakter pakietowy, z góry opłacony za określony okres nauki (np. 1 miesiąc).

7. W przypadku zakupu kilku kursów lub pakietu obejmującego więcej niż jeden okres nauki (np. kilka miesięcy z góry, jeśli dana Oferta na to zezwala), umowa traktowana jest jako jedna całość, a prawo odstąpienia od umowy dotyczy całości świadczenia i wygasa po upływie 14 dni od daty zakupu o ile nie rozpoczęto jeszcze realizacji kursu, jak opisano w §6, pkt 1.

Po rozpoczęciu realizacji pierwszego kursu, ewentualna rezygnacja z pozostałych kursów traktowana jest jako rozwiązanie umowy z winy Kupującego, bez prawa do zwrotu niewykorzystanej części opłaty, z uwagi na rezerwację zasobów Firmy i przygotowanie harmonogramu na cały okres.

§8. REKLAMACJE

1. Reklamacje dotyczące realizacji kursu można składać drogą mailową na adres kontakt@tarkowski.edu.pl.

2. Firma rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i poinformuje Kupującego o wyniku postępowania.

3. W przypadku uznania reklamacji, Firma podejmie działania mające na celu naprawienie sytuacji, w tym np. umożliwienie odrobienia zajęć lub zwrot odpowiedniej części opłaty.

4. W przypadku reklamacji dotyczących płatności, błędów transakcyjnych lub zwrotów środków przetwarzanych przez zewnętrznych operatorów płatności (np. Stripe, PayPal, Mollie), Kupujący powinien w pierwszej kolejności skontaktować się bezpośrednio z właściwym operatorem płatności, zgodnie z jego regulaminem.

Firma nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, blokady lub inne problemy leżące po stronie operatorów płatności, jednak dołoży należytej staranności, aby pomóc Kupującemu w wyjaśnieniu sprawy i przekazaniu niezbędnych informacji.

5. W przypadku wykrycia prób nadużyć (np. składania wielu zamówień na różne kursy z jednego adresu IP lub na powiązane dane, powtarzających się transakcji z tej samej karty lub konta z zamiarem wywołania masowych zwrotów), Firma zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia, odmowy realizacji kolejnych zamówień oraz odmowy zwrotu środków do czasu wyjaśnienia sprawy z operatorem płatności celem ustalenia okoliczności. W przypadku potwierdzenia nadużycia lub działania w złej wierze, Firma może dochodzić od Kupującego odszkodowania za rzeczywiście poniesione koszty transakcyjne oraz straty związane z rezerwacją zasobów a także zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy i powiadomienia odpowiednich organów.

§9. DANE OSOBOWE

1. Administratorem danych osobowych Kupujących jest Centrum Szkoleń DirectMe Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Focha 42a/36, 42-217 Częstochowa, NIP: 5732964711, KRS: 0001186600.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji umowy, wystawiania faktur, kontaktu z Kupującym oraz działań marketingowych własnych Firmy.

3. Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności, dostępna na stronie https://tarkowski.edu.pl/ochrona-danych.

§10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
2. Spory z konsumentami rozstrzygane będą przez sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego, tj. sąd właściwy dla miejsca zamieszkania konsumenta.

3. W przypadku przedsiębiorców właściwy jest sąd siedziby Firmy.

4. Regulamin obowiązuje od dnia 15 października 2025 r.

0

Kwota za zamówienie